Deutsch – Français

A campaign initiated by the FRC, conducted in cooperation with partners sensitive to the defence of consumer rights and the fight against the grey ticketing market.

Nearly everyone gets duped

Never saw my ticket…On the wrong side!I paid way too much!

 

The Fédération romande des consommateurs (FRC, the consumer federation for French-speaking Switzerland) receives complaints daily from people who feel they were cheated when they bought tickets online.

A regrettably effective pitfall

 

 

When using Google or Bing, do not click blindly on the links at the top of the list of search results.

The top of the list is occupied by unauthorised ticket offices that are not the official partners of the event. In Switzerland, the main players on the secondary ticket market are Alltickets, Viagogo, Stubhub-ch.ch, Safetickets.net, Onlineticketsshop, Worldticketshop, Vienna, Ticketoffice, Ticketbande…Consumers believe they are on the official box office site.

Have you fallen for such practices?

Leave us your testimonial

We encourage you to report incidents (if your bad experience is ongoing, check our online help file). Your testimony gives weight to our cases aimed at enforcing consumer rights.

Witness

 

BE CAREFUL

Make sure you are on the site of the authorised ticketing office

Verify seat availability and ticket prices

Check the terms and conditions of admission to an event

 

We need you

Unauthorised vendors are present at all types of events and invest considerable means to secure the top places on browser lists. The only defence against these practices is to warn people about the pitfalls of buying tickets online.Talk to your friends about the campaignIf you know anyone who has been entrapped by such practices, invite them to send us their testimonial.Support our actionMake a donation to the FRC. Your donation will help us reach more people with our campaign and enable us to pursue legal and criminal proceedings.A campaign initiated by the FRC, conducted in cooperation with partners sensitive to the defence of consumer rights and the fight against the grey ticketing market.

 

RELAYSABC Production / Allblues Konzert /

Art On Ice Production / Basel Tatoo /

Caribana Association / Das Zelt / Domino Event /

Gadget Entertainment / Gurtenfestival / Greenfield Festival /

Heitere events / Just Because / Lakelive /

Maag Music and Arts / Open Air Gampel /

Open Air St. Gallen, Summer Days Festival, We Promote Live /

Royal Arena / Rent-a-Show / Seaside Festival / Session Basel /

Soldout Productions / Stargarage / Stars in Town /

Stars of Sounds / Universal Sounds / Verein Zermatt Unplugged /

Wintherthur Musikfestvwochen / Yes MusicAre you a sports or entertainment professional?

Join our campaign.

To keep abreast of FRC’s action against the grey market, follow our file (in french).Read more: SMPA file on the secondary market (in german).



working with the European Consumer Organisation (BEUC) on resale of tickets

Interpellation des grands distributeurs

 
Nous demandons aux distributeurs

  • cesser le marketing agressif sur les fraises, mais également sur d’autres denrées hors saison, que ce soit en rayon ou dans les différentes publications destinées à vos clients (catalogues, magazines, journaux, newsletter, etc.) ;
  • renoncer à disposer les fraises espagnoles aux endroits stratégiques de vos points de vente, à savoir en face de l’entrée, sur des ilots dédiés, ou en tête de gondoles ;
  • ne pas recourir à des mises en scène pour vendre la fraise hors saison (à savoir jusqu’en avril), en l’associant par exemple à de la crème et des tartelettes. Une demande valable aussi pour d’autres denrées, comme les asperges du Pérou associées à de la mayonnaise, viande séchée ou autre ;
  • indiquer clairement, de manière bien visible et transparente le pays de provenance ainsi que les noms des producteurs de fraises importées, que ce soit sur les affichettes qui accompagnent ces fruits en rayon, dans les publicités ou sur le dessus des barquettes ;
  • ne plus utiliser de formulations qui peuvent induire en erreur le consommateur sur la saison de la fraise en Suisse. Une demande valable pour la mise en rayon, ainsi que toute publication ;
  • être en mesure de prouver toute allégation de durabilité concernant l’assortiment.

Les dates de la tournée romande #Ramènetafraise

29.05.21Marché de Boudry (NE)
01.06.21Marché de Neuchâtel (NE)
02.06.21Marché de La Chaux-de-Fonds (NE)
04.06.21Marché de Fleurier (NE)
05.06.21Gare de Lausanne (VD)
12.06.21Gare de Genève (GE)
08.06.21Place fédérale (BE)
12.06.21Marché de Delémont (JU)
15.06.21Gare de Delémont (JU)
19.06.21Marché de Fribourg (FR)
27.09.21Festi’Terroir Genève (GE)
28.08.21Festi’Terroir Genève (GE)
28.08.21Objectif Terre Lausanne (VD)
29.08.21Festi’Terroir Genève (GE)
29.08.21Objectif Terre Lausanne (VD)
09.09.21Semaine du goût Sion (VS)
25.09.21Concours suisse des produits du terroir Courtemelon (JU)
26.09.21Concours suisse des produits du terroir Courtemelon (JU)
05.10.21Les Jardins du Flon, à Lausanne (VD)
16.10.21Epicerie fine Côté Potager, à Vevey (VD)